Superfin karta som jag fått av min fina vän. Kartan har en beläggning likt en skraplott, och tanken är att en skrapar länderna en besökt! 
 
Den 19 oktober lämnar jag mitt barndomshem för att flytta till Filippinerna. Jag reser dit för att utbilda mig och till slut arbeta som Dive Master på ett dykresort i Moalboal. Hur detta har kommit sig är en ganska lång historia som snabbt kan sammanfattas genom ordet "kontakter". Jag har en familjevän som bor där nere och det är tack vare honom som jag har fått möjligheten till detta jobb! Jag flyger ner tillsammans med en annan tjej som precis som jag ska bli Dive Master, och vi kommer tillsammans utbilda oss och jobba på samma resort. 

Direkt när vi kommer ner och har funnit oss tillrätta är det dags att börja dyka. Men här kommer haken: Jag har aldrig genomfört ett dyk i hela mitt liv. Däremot har jag snorklat otroligt mycket och är van vid både fiskar och vatten, så jag ser det inte som något större bekymmer.

Förberedelserna är i full gång för nu börjar det närma sig. Det här ska bli otroligt spännande och jag hoppas verkligen att ni vill följa med på min resa!
 

2 kommentarer

Elin

08 Oct 2014 19:50

Alltså ahhh, det är så jäkla spännande och jag är så pepp på att få följa med den här resan!!

Svar: Vad roligt Elin, då har jag ju någon att blogga för i alla fall!
ebbaisabellas.blogg.se

Anonym

08 Oct 2014 20:23

Klart vi följer dig fina kusin! Superhäftigt!

Svar: Kul! :)
ebbaisabellas.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej