Jag och Ellen.

Jag, Jennie, Elin och Ellen. Elin och Jennie gjorde sitt allra första Discover-dyk!


Elin, Jennie, Sam, Ellen och jag. Glada miner efter ett riktigt lyckat dyk!

Jag har haft kompisar här i två veckor nu och igår åkte dom hem. Innan det hade jag min kära kusin Eric på besök. Det är så roligt att få folk hit och visa hur jag har det! I april kommer Maja hit också vilket ska bli så himla kul!

Det rullar på för oss nere på Filippinerna. Jag och Emma frilansar på Quo Vadis så vi guidar dykare varje dag och tjänar lite pengar. Snart kommer det dock börja hända lite grejer, för jag har totalt ändrat planer. Jag har bestämt mig för att påbörja min instruktörsutbildning i maj. Dykning är så jäkla kul och det är verkligen något jag vill hålla på med. Det enda sättet att aktivt jobba med dykningen är att vara instruktör. Pengarna kommer först då, och jag har en stor fördel i att jag är svensk då skandinaviska instruktörer är eftertraktade. Jag vet redan vilket dykcenter jag kommer göra det på och folket som jobbar där verkar vara helt fantastiska.

Men här kommer haken. Kursen börjar i maj, och jag hade planen att flyga hem i början av maj. Nu behöver jag stanna åtminstone till slutet av juni, vilket har lett till att jag inte kommer kunna arbeta på mitt vanliga sommarjobb i Sverige. Det var huvudorsaken till att jag skulle komma hem från första början, så jag skulle tjäna pengar för att kunna åka någonstans i höst. Men nu har jag inget jobb att komma hem till och istället kommer jag förhoppningsvis få jobb när jag har blivit instruktör. Så jag har helt enkelt bestämt mig för att kasta ut allt genom fönstret och stanna på obestämd tid. Då kan jag stanna här och bygga upp ett nätverk och börja lära ut på en gång. Det kan hända att jag kommer hem en sväng i september, kan hända att jag inte kommer hem förrän nästa år. 

Jag känner mig nöjd med mitt val, det har varit otroligt mycket saker som har krånglat och gjort att det blivit såhär, men nu kan vi äntligen se den ljusa sidan igen. Jag vet att det kommer som lite av en chock för er där hemma, men detta är absolut det bästa alternativet för mig. Fråga på i kommentarerna om det är något ni undrar, jag har en känsla av att jag missat flera grejer som ni kanske funderar över.

Kram på er där hemma i Sverige!



2 kommentarer

Anonym

25 Feb 2015 10:28

Härligt att du har hittat det du gillar :) Nu så har man ju en ganska stor anledning att åka ner till dig o hälsa på. :) Kram Gustav

Svar: Ja det känns väldigt roligt! :)
Precis Gustav, det måste du ju göra nu! ;) kram!
ebbaisabellas.blogg.se

Gunnar

28 Feb 2015 16:31

Hej tjejen !
Bra beslut ! Gör vad du tycker om ! Talade med pappa Ulf idag när han tvättade bilen ( tror han kommer att slita ut lacken så ofta som han tvättar) Just nu har vi +4gr. och det ligger lite snö kvar där det är skugga annars är det rent. Vi har precis ätit, idag var Tacos och imorgon blir det Lyrstapizza eftersom Marianne är i Töreboda och tömmer kattlådorna på djurhemmet.
Ha de gött och njut av livet !
Hälsningar !
Gunnar och Marianne

Svar: Hej!
Det är bra att pappa tvättar bilen, den måste vara ren om han ska få den såld åt mig! Åh jag saknar både tacos och lyrstapizza, skicka ner lite åt mig snälla!
Jag njuter för fullt, hoppas ni har det bra där hemma!
Kramar
ebbaisabellas.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej