Emma tvingar mig alltid att ställa mig vid sådana här grejer för bra bloggmaterial, så självklart gör jag min bästa turistpose. 
 
Turisten tittar fram igen, här vid det gigantiska köpcentret Ayala. 
 
Lunchpaus med iste och sushi. 
 
 
Fikapaus med munkar och det godaste kaffet jag druckit på tre månader. 
 
Middag efter bion.
 
Löjligt billiga drinkar på klubb nummer... 3? 
 
Här är lite bilder från vår senaste resa till Cebu! Jag, Emma, Barbora och hennes nyinflugna syster sov två nätter på hotell (som hade världens skönaste sängar, vi sov som stockar) och vi hade det jättemysigt! Dagarna spenderade vi på dom stora köpcentrena som finns i Cebu, vi snackar alltså så stora att du lätt kan gå vilse om du inte är uppmärksam. Shopping hanns med, jag köpte shorts från Nike och lite annat smått och gott. Vi hann även med en tripp till en dykutrustningsaffär där jag köpte en rashguard från Scuba Pro. Priserna är ju bra mycket lägre än hemma i Sverige, så man får passa på medans man är här helt enkelt! 
 
Första kvällen gick vi ut och käkade middag och drack några drinkar, sen var alla trötta och vi gick hem och lade oss i dom supermjuka sängarna. Andra kvällen var lite mer händelserik dock, då vi faktiskt började kvällen med att gå på bio! Har saknat det, och det var så härligt att sitta där med popcorn och titta på en film. Kan hända att vi var lite busiga och smög in en flaska sangria också vilket bidrog till mysfaktorn. Efter bion var det dags för middag och sedan drog vi oss in till Mango Square där det finns klubbar som heter duga! Jag och Emma drog nog igenom 6 nattklubbar under kvällen, och vi hade så jäkla kul! Vårt andra sällskap drog hem tidigare, men vi dansade loss med filipinos tills sent på natten och avslutade med varsin kebab på taket på vårt hotell.
 
Dagen efter drog vi hem, och vi hade riktigt tur då vi lyckades få en buss med luftkonditionering som gick precis när vi kom till busstationen. Det förtjänade vi efter en hemsk resa till Cebu då vi fick vänta i två timmar och till slut fick vi sätta oss på en lokalbuss som har världens minsta säten och ingen luftkonditionering. Men vad gör man inte för en liten semester från semestern!

1 kommentarer

Anonym

27 Jan 2015 22:54

Din kusin saknar dig så hon nästan går under!! Jätte kul att du börjat blogga igen! :D Jag sitter ju och hänger här varje dag för att se vad du höller på med! :D Ha det så bra så länge!! Och skriv mer mer!! Love you sis<3 / Svenssonsvensson

Svar: Jag saknar dig galet mycket!! Jag ska försöka skriva mer, lovar! Kraaaaaam <3
ebbaisabellas.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej