Tekniknörden i mig jublar över elektroniskt bläck och min nya fina Kobo Aura.
 
Ett problem som genast uppstod i min hjärna när jag började fundera över packning och hur en egentligen ska få med sig allt en kan tänkas behöva för ett halvår, var hur jag skulle få plats med tillräckligt många böcker. Jag läser mycket, har alltid gjort och kommer förhoppningsvis alltid göra. Men att packa ner en massa böcker, alternativt köpa nere på Filippinerna kändes lite bökigt. Så jag tog tillfället i akt och köpte mig en ny teknikpryl. Rättare sagt en e-boksläsare. Jag bestämde mig efter många om och men för en Kobo Aura, och jag är så nöjd. 

Den är liten, stilren och perfekt för när en är på resande fot. Böcker laddar du ner direkt i plattan, men du kan också koppla in den med mikro-USB för smidig överföring via dator. Den har 4 GB minne vilket betyder att du har plats för ungefär 3000 titlar. Plats för SD-kort finns om du av någon anledning skulle behöva ännu mer utrymme. Trevlig touchskärm med frontlight-belysning och en batteritid på ungefär två månader.
 
Problem solved! 
 

Kommentera

Publiceras ej