Påväg till dagens första dyk.

Utrustning redo för användning.


Glad Bella inför dagens sista dyk.

Idag har jag tagit mitt Open Water-certifikat! Att ha gjort det på 2 och 1/2 dag känns jäkligt bra, då det betyder att allt flutit på i bra tempo och att en klarat av utbildningen snabbt och enkelt. Att det gått bra trots min förkylning som inte riktigt vill ge sig och att jag klarat mig utan spräckta trumhinnor är jag tacksam för.

Idag har vi gebomfört 3 dyk, dom två första innehöll en del färdigheter som en behövde klara av (t.ex. ta av sig sin mask under vattnet, kunna flyta på stället utan att röra ben eller armar och nöduppgång för att nämna några). Allt gick bra och det tredje och sista dyket för dagen fungerade som en kontroll för att jag var trygg i vattnet och att jag är en säker dykare. Även det gick bra och när vi kom upp ur vattnet igen så förklarade min instruktör mig som en Open Water Diver! 

Alla dyk idag har gjorts från båt och det har varit så häftigt att få plumsa ner i det blå och upptäcka havet från den sidan. Till alla er som aldrig har dykt förut, testa! Det är världens häftigaste grej och en ser något nytt varje dyk. Idag såg vi t.ex. triggerfish, sköldpaddor, boxfish, seaslugs och lionfish (Google is your friend) för att nämna ett fåtal. 

Imorgon är det tre dyk till som gäller, likaså dagen efter det och dagen efter det. Det är bara köra hårt nu för tanken är att vi ska vara klara med Advanced så fort som möjligt så vi kan dyka utan vår instruktör, sedan bara logga så många dyk som möjligt. Men det är jätteroligt och det är så himla häftigt att vara igång.

Boende verkar falla på plats ordentligt nu, imorgon ska vi kolla på ett hur som verkar passa oss hur bra som helst. Förhoppningsvis kan vi flytta inom de närmsta dagarna!

1 kommentarer

Maria

25 Oct 2014 16:55

Javisst, är det helt fantastiskt o dyka.

Kommentera

Publiceras ej