Bergans, Trollhetta Lady 75l. 
 
Häromdagen åkte jag och pappa till närmaste XXL på jakt efter en ryggsäck. Varken jag eller pappa kan mycket om ryggsäckar och vad en egentligen behöver ha, så vi bad om hjälp av personalen där. Jag fick prova flera olika, och vi kom tillsammans fram till att en Bergans Trollhetta skulle passa mig som handen i hansken. Det är en rejäl rygga med plats för 75 liter och ett bärsystem som heter duga. 
 
Anledningen till att jag ville ha en ryggsäck istället för en vanlig resväska är att det känns så himla mycket smidigare. Till just den här resan hade jag lika gärna kunnat ha en stor resväska, men jag vet inte vart jag kommer vilja åka i framtiden. Alltså kändes det smart att köpa en ryggsäck som klarar det mesta. Förhoppningsvis kommer jag och min ryggsäck få uppleva flera äventyr tillsammans!
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej