Påväg till Pescador Island

Drömmen för dykare!

Dagen blev inte riktigt som tänkt. Meningen var att vi skulle göra tre dyk, men jag kände redan under första dyket att det gjorde ont i öronen när jag tryckutjämnade. Detta kan betyda att jag har en öroninflammation på gång. Därför dök inte jag andra dyket och har fått ledigt resten av dagen. Förhoppningsvis är det bättre imorgon, så jag kan dyka som vanligt. Är det inte bättre får jag helt enkelt vila öronen mer. Allt för att slippa värre problem. Det är så tråkigt när jag inte kan göra det jag kom hit för, men det blir inte bättre av att strunta i smärtan och bara köra på. 

Dyket idag var för övrigt helt fantastiskt. Otroligt vackert och trots öronproblem så drog jag faktiskt ner min luftförbrukning en aning! Ett vanligt problem för nya dykare är att en gör åt onödigt mycket luft så en inte kan vara under vattnet lika länge. Men det verkar gå åt rätt håll för mig vilket känns bra! Önskar att jag kunde visa lite mer hur det ser ut under ytan, har blivit riktigt sugen på att köpa en GoPro så en kan få lite schyssta filmer! 

I skrivande stund sitter jag på Chilibar (favoritstället) och väntar på Emma som är och får sig en pedikyr. Om en timme ska vi gå och kolla på ett hus som förhoppningsvis kommer vara vårt ikväll!

3 kommentarer

Mackan

25 Oct 2014 13:29

Häftigt att följa ditt äventyr! Ett litet tips är att skölja öronen med vatten på flaska efter dagens dyk, så du spolar bort allt havsvatten :) Have fun! :D

Svar: Kul att du vill hänga med! Ja, jag gör det efter varje dyk men tror mina öron mår dåligt för att jag tryckutjämnar för hårt då jag är ganska förkyld! Blir lite överansträngt helt enkelt! Men tack! :)
ebbaisabellas.blogg.se

Jenny

25 Oct 2014 15:51

Ser härligt ut Isabella! Hoppas att värken går över snart. Kram Jenny

Svar: Det är det verkligen, hoppas ni har det bra hemma! Hälsa till familjen, kram!
ebbaisabellas.blogg.se

Maria

25 Oct 2014 16:52

Pescador, där det är så fint att dyka o snorkla. 😊 Vila lite från dykningen så blir det säkert bättre i öronen. Grattis! till huset..

Svar: Visst är det! Det har redan blivit bättre vilket är skönt. Tack! :)
ebbaisabellas.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej