När jag väl blev frisk fick vi assistera under en Open Water-kurs.
 
Då får en t.ex. hjälpa till att välja ut utrustning åt dykarna. 
 
Bild från i förrgår på en taggad tjej påväg till Chili.
 
Glada tjejer på Pacita's, lokala dansstället som har öppet varje lördag.
 
Det här med frekvent uppdatering verkar inte riktigt vara min grej - jag ber om ursäkt för det. En anledning till att jag inte uppdaterat så mycket är att jag har legat sjuk igen. Låg däckad i ungefär en vecka vilket inte var det roligaste jag varit med om. Antagligen på grund av att jag hade envisa bakterier kvar i kroppen från min öroninflammation. Det tar så otroligt lång tid att bli frisk från något här nere, bakterier lever och frodas i värmen och det hjälper ju inte att en nästan alltid är lite uttorkad. Men nu är jag back on track igen och förhoppningsvis mår min kropp så pass bra nu att jag inte kommer ligga sjuk på ett tag!

Vad har hänt sen sist jag bloggade förutom att jag legat sjuk? Jag och Emma har gjort klart vår EFR (Emergency First Response) och vi håller just nu på med Rescue Diving. Det är bara den kursen kvar och sen är vi Divemaster Trainees! (Ett tips är att kika in på facebook och gilla Quo Vadis om ni vill se fler bilder från vår utbildning) Det går ganska långsamt för oss just nu, eftersom jag har varit sjuk och diverse andra förseningar har gjort att det tagit en stund att komma igång igen.

Vi har också varit en sväng till Cebu och fixat med visum så nu har vi en månad till innan vi ska ta oss tillbaka dit igen för att ansöka om 6 månader till. Det här med visum är en hel vetenskap så det var otroligt skönt att vår intruktör åkte med oss och visade hur det går till här. Det var en lång men mysig dag och det var roligt att hinna med lite shopping innan vi tog oss hem igen!

Min pappa och farbror har kommit ner hit på semester! Så roligt att träffa dom efter fem veckor hemifrån nu. Dom tog med sig kaviar, lingongrova och havreknäcke som jag och Emma festat på dom senaste dagarna. Det är inte lätt att få till en svensk frukost här, men kaviaren förenklar det hela litegrann! I förrgår blev det middag med pappa, farbror, Emma, hennes farbror och hans fru. Det var mycket trevligt och efter middagen tog vi oss vidare till Chili för festligheter. Det slutade med att vi dansade till klockan var 3-4 (tidslinjen är lite suddig), sedan hoppade i poolen och badade i någon timme. Emma och jag trillade inför dörren vid 5-tiden på morgonen. Det var en toppenkväll!

Idag är det plugg som gäller, mitt ena öra är en aning irriterat så det mår bra av en till vilodag. Ikväll ska vi gå ut och äta middag och sen får vi se vad som händer. Men vi behöver vara pigga inför imorgon för då är det dykning som står på schemat! Det här var ju ett lagom random inlägg, men det blir så när jag uppdaterar så dåligt. Ska verkligen försöka jobba på det! Nu ska vi sätta igång med plugget igen innan det blir dags för lunch. 

Kramar till er allihopa hemma!

Kommentera

Publiceras ej