Badstund mellan morgondyken tillsammans med en busig instruktör... 
 
... som gillar att dra ner en i vattnet när en minst anar det. 
 
29 grader är dock inte så farligt att bli nedputtad i. 
 
Äntligen! Jag är tillbaka i vattnet och har gjort 6 dyk på ett par dagar. Så himla skönt att vara igång igen, nu gäller det bara att hålla i friskheten så jag käkar vitaminer och sköljer öronen med vit vinäger. Jag bryr mig inte om att det är placebo så länge det fungerar!
 
De senaste dyken har genomförts med ny utrustning (vi köpte våtdräkt, boots, bcd, mask och fenor när vi var i Cebu) vilket har varit intressant.  Våra nya våtdräkter är tjockare än dom vi lånade förut vilket gör att vi praktiskt taget flyter - vi måste använda mer vikt så vi över huvud taget kommer ner under ytan.
Min nya mask har immat igen något fruktansvärt trots att jag bränt det, idag såg jag praktiskt taget ingenting och jag fick fnatt när jag var tvungen att fylla det med vatten varannan sekund. Har bränt det 2 gånger till och dränkt det i babyshampoo så det ska förhoppningsvis vara bättre till nästa dyk! Om en timme har vi ett nattdyk men då kör jag på den säkra sidan och tar min gamla mask. 
 
Har hört rykten om snö i Sverige? Jag kan meddela att det var mycket trevligt att sola på båten idag och tänka på hur kallt och jävligt ni måste ha det hemma. Sånt hjälper mot min hemlängtan som har krypt på litegrann dom senaste dagarna. Men det kunde varit värre.
Ikväll är det finmiddag som gäller sen tror jag det blir en ganska tidig sänggång för min del. En blir riktigt trött av att dyka och att vara ute i solen. Att jag bränt mig en aning idag gör inte saken bättre. Har också sjuk träningsvärk från häromdagen då jag var ute på en löprunda med Barbara (vår intruktör). Nu gäller det att komma igång med konditionen så en drar lite mindre luft under dyken och klarar av alla simtester som vi kommer behöva göra för att få vår divemaster.
 
Dyka - springa - äta - dricka öl - sova. 

4 kommentarer

Ebba & Ellen

09 Nov 2014 18:47

Låter spännande med nattdyk!! Lycka till med simtesterna. 😊

Svar: Tack! Simtesterna är dock inte förrän om några veckor :)
ebbaisabellas.blogg.se

Jenny

09 Nov 2014 22:05

Det ser underbart ut Isabella! Ni verkar vara många som jobbar där? Kul. Förstår att det kan vara jobbigt med hemlängtan, när jag var i London hade jag väldig hemlängtan men ju längre tiden gick och ju fler vänner man fick och vande sig desto bättre blev det. Jag tycker du är cool och modig som sticker iväg på en sådanhär resa. Det blir ett minne för livet! Kram från Jenny

Svar: Det är verkligen helt fantastiskt här! Vi är ganska många DM-elever just nu, vi är fyra stycken tillsammans som håller på och utbildar sig :) Hemlängtan går ju verkligen i vågor! Men det är så värt det! Det vore ju konstigt om jag inte längtade hem alls ;)
Kram!!
ebbaisabellas.blogg.se

Ulf Svensson

11 Nov 2014 09:08

Åhh vad det ser härligt ut, ser fram emot att dyka någradyk när vi kommer ner. Kram Pappa

Svar: Ja, jag längtar!! Kram!
ebbaisabellas.blogg.se

Eric

11 Nov 2014 21:00

Smörj in masken i tandkräm låt stå 1 -2 timmar! Det enda som hjälper Bella;)
Kan bara säga att detta är Aaaasballt;D
Kommer i februari! Då vill jag ha bra lärare:D

Svar: Ja, tandkräm funkar faktiskt riktigt bra! Åhhhh kuuuuul! :) Det ska vi nog kunna ordna! ;)
ebbaisabellas.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej