Turisten är redo för dagens äventyr!
 
Här klättrade vi upp (det är högre än vad det ser ut)... 
 
...för att kunna kika ner på pappa och Lars!
 
Ganska schysst.
 
Djungelpromenad.
 
Tråkigt att vara seriös hela tiden!
 
Den enda stabila bron vi korsade under dagen, resten bestod av några inte så stabila stockar.
 
Pappa och jag står och hänger. 
 
 
Ett OK från mig! 
 
 
Bildbomb från en fin dag! Häromdagen var jag, pappa, farbror Lars och Emma vid Kawasan falls på en liten utflykt! Kawasan falls ligger ungefär en halvtimme från där vi bor, så jag och Emma hoppade på vår moppe och följde efter pappa och Lars i deras lånade bil. Det är en av turistgrejerna du kan göra här och det har jag full förståelse för då det är otroligt vackert! Det är också kul att få klättra och gå igenom djungeln för att ta sig till de olika falllen, ett litet äventyr. Det finns tre vattenfall som en kan gå till och vi stannade vi nummer 1 & 3 för att bada och klättra. Superhärligt att få bada i sötvatten som är lite kallt (22 grader, så att skriva kallt är egentligen en överdrift) så det svalkar i värmen. Vattnet var blått och fint och djungeln var grön och härlig. Efter ett lunchstopp tog vi oss tillbaka till Moalboal för att göra ett nattdyk vilket alltid är lika spännande.
 
Dagen får ett A+ av mig!

1 kommentarer

Emma

01 Dec 2014 15:15

sitter i ett kallt och grått London med regn hängandes i luften och är lite lagom avis.. Ser ju så jäkla gött ut med värme! dessutom saknar jag dig, stor kram <3

Svar: Det är det verkligen! Tycker du borde dra med en buddy och komma och hälsa på! :) Saknar dig med darling, kramis! <3
ebbaisabellas.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej